Single Reis Fietsen Zwarte Woud & Rijndal

Tap op je stalen ros en ontdek met ons de omgeving in het Zwarte Woud en Rijndal. Fietsen door een riviergebied is ideaal: vlak, en links en rechts toch de bergachtige omgeving als décor. Tijdens deze single fietsvakantie volgen we de oevers van de Rijn waarbij de rustige en landelijke omgeving zich uitstekend leent om te fietsen. Omdat de routes niet al te lang zijn, is er vaak tijd en gelegenheid om even af te stappen en te genieten van al het moois dat de omgeving te bieden heeft. Vakwerkhuizen, schattige dorpjes en een groene omgeving, deze reis heeft het allemaal.
7-daagse fietsvakantie Duitsland door het rustige en landelijke rivierengebied van de Rijn. Fietsen door een riviergebied is ideaal: vlak, en links en rechts toch de bergachtige omgeving als décor. Tijdens deze fietsvakantie volgen we de oevers van de Rijn waarbij de rustige en landeljke omgeving zich uitstekend leent om te fietsen. Omdat de routes niet al te lang zijn, is er vaak tijd en gelegenheid om even af te stappen en te genieten van al het moois dat de omgeving te bieden heeft.

7-daagse fietsvakantie
Vervoer
Trein
va € 782
7 dagen
Prijzen en data

Programma van dag tot dag

Dag 1 • heenreis
We reizen comfortabel per trein naar Duitsland. Je kunt opstappen op elk station in Nederland of België. De aankomst is in de namiddag. 's Avonds is er tijd om gezellig kennis te maken met elkaar en geeft onze reisleider informatie over de komende dagen en de routes.

Dag 2 • Fietsroute Bühler Landpartie (ca. 37 km/3,5 uur)
We maken een eerste fietstocht in de omgeving van het hotel. Tijdens deze rondrit fietsen we via Balzhofen naar het natuurgebied Waldhägenich. We vervolgen de route via Moos en Hildmanssfeld en komen lang oude tabaksdrogerijen. We maken nog een stop bij het Baden Airpark Museum met historische Duitse/Canadese vliegtuigen en de vroegkeltische grafheuvel van Heiligenbuck.

Dag 3 • Fietsroute Zum Fischpass am Rhein (ca. 44 km/4 uur)
We fietsen vandaag allereerst naar Scherzheim Muckenschopf en Memprechtshofen waar vakwerkhuizen het straatbeeld vormen. Daarna steken we de Rijn over naar Gamsheim. Met panorama-uitzicht op het Schwarzwald vervolgen we onze weg via Freistett terug naar onze verblijfsplaats.

Dag 4 • vrije dag
Vandaag een vrije dag. Trek je er met wat reisgenoten op uit voor een bezoek aan de chique badplaats Baden-Baden per fiets of bus of aan Straatsburg per bus of trein?

Dag 5 • Fietsroute Zum Schwarzacher Münster (ca. 24 km/2,5 uur)
Een fraaie route voert ons vandaag naar Schwarzach waar we de mogelijkheid hebben om de historische Schwarzachter Münster-kerk te bezoeken. Vervolgens komen we via verschillende dorpjes aan de oevers van de Rijn door het natuurgebied Wörthwald.

Dag 6 • Fietsroute Vond Achern ins Badische Obstparadis (ca. 34 km/3,5 uur)
We fietsen vandaag door het dal van de Rench. Onderweg hebben we de mogelijkheid om het Naturlehrpfad van Renchen be bezoeken en komen we langs verschillende fruitboomgaarden met kersen-, pruimen-, appel- en perenbomen. In de dorpjes zoals Renchen, Erlach en Mösbach komen we de mooiste vakwerkhuizen tegen.

Dag 7 • terugreis
Per trein van Bühl keren we weer terug huiswaarts (vertrek ca. 13.00 uur, aankomst in de avond). Wellicht zien we je nog eens terug op een van onze andere singlereizen!

Reserveer nu
Deze reis wordt aangeboden door